17.12.2017.

Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge

Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge

Razvoj bezgotovinskog društva i suzbijanje sive ekonomije trebalo bi bazirati na podsticanju građana da plaćaju elektronski, dobiju povraćaj sredstava kroz tzv. lojalti programe, kao i da država pomogne širenju mreže digitalnih šaltera za prihvat e-plaćanja. Ideja koja akcenat stavlja na promenu potrošačkih navika umesto velikih regulatornih promena proglašena je najboljom u finalu studentskog takmičenja Cashless Case Challenge 2017.

Studenti Fakulteta organizacionih nauka iz Beograda, okupljeni u tim „Contactless warriors“Marija Demirović, Jelena Popović i Aleksandar Đukanov, predložili su da sredstvo za plaćanje ne budu samo kartice i mobilni telefoni već sve moguće vrste „gedžeta“ pa i satovi ili narukvice koji bi bili povezani sa računom putem novih tehnologija. Kroz programe skupljanja bodova mogli bi da ostvare značajne uštede i vide direktan benefit bezgotovinskog plaćanja dok bi država podstakla otvaranje digitalnih šaltera na mestima gde ih još nema – autobuske stanice, fakulteti...

- Ideja tima „Contactless warriors“ ocenjena je kao najbolja jer zadovoljava sve kriterijume. Ima široki obuhvat, sprovodiva je i održiva i istovremeno utiče na smanjenje gotovine u opticaju i sive ekonomije, a posebno doprinosi finansijskoj inkluziji mladih - saopštio je stručni žiri organizatora, u finalu koje je danas održano u prostorijama ICT Hub – Playground u Beogradu.

Takmičenje Cashless Case Challenge 2017 deo je edukativne kampanje u Godini borbe protiv sive ekonomije. Organizatori takmičenja za najbolje studentske ideje koje mogu da doprinesu razvoju bezgotovinskog društva u Srbiji su Ministarstvo finansija i NALED, uz pokroviteljstvo kompanije Mastercard i u partnerstvu sa Societe Generale bankom, Fakultetom organizacionih nauka i studentskom organizacijom Case Study Club.

- Svi predlozi koji su nam stigli tokom Cashless Case Challenge takmičenja pokazuju da takmičari dobro razumeju lokalno finansijsko tržište i uticaj tehnologija na uspostavljanje bezgotovinskog društva. Naročito je pozitivan signal to što smo videli da studentski radovi pokrivaju oblasti koje su finansijski i poslovni sektor već izdvojili kao ključne oblasti za razvoj, kao što su veći stepen terminalizacije trgovačkih lokacija, ali i da imaju neke sveže ideje koje se baziraju na modernim tehnologijama. Imajući to u vidu, u ime kompanije Mastercard, želela bih da kažem da nam je veoma drago što će nam se ovi mladi, budući donosioci odluka priključiti u izgradnji bezgotovinskog društva u Srbiji - izjavila je Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.

Drugo mesto pripalo je ekipi „S-gen“ s beogradskog Ekonomskog fakulteta sa interesantnom aplikacijom usmerenom na studentsku populaciju, koja bi omogućila da u kafićima elektronski razmene i podele plaćanje računa. Na trećoj poziciji našao se tim  „24h“ sa beogradskog FON-a sa idejom za uvođenje eČitača kartica na zelenim pijacama koji su jeftiniji, mobilni i ne moraju da budu umreženi s kasom dok bi njihovu nabavku finansirao grad ili država.

- Podsticanje bezgotovinskih plaćanja važan je deo Nacionalnog programa za suzbijanje sive ekonomije jer elektronske transakcije omogućavaju da budu evidentirane i vidljive poreskim organima i kada račun nije izdat. Studenti su pokazali visoku svest o štetnosti sive ekonomije po građane i privredu, a posebno o mogućnostima koje nove tehnologije pružaju u rešavanju ovog problema. Dobili smo niz kvalitetnih ideja, među kojima su uvođenje POS terminala na šaltere državnih institucija, razvoj plaćanja putem QR koda, uvođenje eČitača kao konkurencije POS terminalima i razvoj različitih mobilnih aplikacija za elektronska plaćanja – rekao je Goran Pitić, predsednik IO Societe Generale banke i predsedavajući Saveza za fer konkurenciju u NALED-u.

Od 6. novembra do 5. decembra na konkurs je prijavilo 16 tročlanih timova sa devet fakulteta širom Srbije. Glavna nagrada za prvoplasirani tim je plaćena stručna praksa za svakog člana u trajanju od šest meseci u kompaniji Mastercard, Societe Generale banci i NALED-u. Nagrada za sve članove tri prvoplasirana tima su tablet računari, promotivni i drugi pokloni, a nagradnim fondom predviđena je i promocija radova pet najboljih timova na sajtu uzmiracun.rs.

Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge
Izabrani pobednici takmičenja Cashless Case Challenge